Työturvallisuuskoulutusta esihenkilöille -webinaarisarja 4/4: Haastaviin asiakastilanteisiin varautuminen
Koulutus on suunnattu erityisesti tukemaan esihenkilötyötä tekeviä, mutta ne soveltuvat myös työsuojeluvaltuutetuille ja luottamushenkilöille sekä muille työhyvinvoinnista ja työturvallisuudesta kiinnostuneille.
Koulutussarja järjestetään verkkokoulutuksena etäyhteyksin kerran kuukaudessa torstaiaamuisin kello 8–9. Webinaarit myös tallennetaan ja ne ovat kaikkien Farmasialiiton jäsenten käytettävissä 31.12.2025 saakka.
Koulutukset toteutetaan yhteistyössä Työturvallisuuskeskuksen kanssa.
Webinaarit ovat Farmasialiiton jäsenille maksuttomia.
Osa 4/4: Haastaviin asiakastilanteisiin varautuminen
Haastavat asiakastilanteet voivat olla kuormittavia ja osa niistä voi täyttää häirinnän tai epäasiallisen kohtelun tunnusmerkit. Epäasiallisena kohteluna alkanut tilanne voi muuttua uhkaavaksi ja tarvitaan myös varautumista väkivaltatilanteiden varalle. Miten näihin ikäviin tilanteisiin tulee työpaikalla varautua ja mikä on esihenkilön vastuu ja rooli varautumisessa?
Kouluttaja: Anssi Kaarnalehto, erityisasiantuntija, Työturvallisuuskeskus
Sarjan muut koulutukset järjestetään:
12.12.2024 klo 8-9: Psykososiaalisen kuormituksen tunnistaminen
16.1.2025 klo 8-9: Esihenkilön rooli psykososiaalisen kuormituksen hallinnassa
13.2.2025 klo 8-9: Psykologinen turvallisuus työyhteisön kehittämisen lähtökohtana